תקציב המדינה אושר הלילה; הישגים לדרעי וליצמן

    אברהם זילבר 4 Comment on תקציב המדינה אושר הלילה; הישגים לדרעי וליצמן
    22:32
    07.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: האדמו"ר ידליק בירושלים, המשפיע בבית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יש תקציב: הממשלה אישרה לפנות בוקר (ה') את תקציב המדינה והתכנית הכלכלית לשנים 2015-2016, ברוב גדול של 20 שרים, שר הביטחון יעלון נמנע.

    גובה התקציב לשנת 2015 הוא 329.5 מיליארד ש"ח, ולשנת 2016 343.3 מיליארד ש"ח. עקרונות התקציב מתבססים על חלוקה מחדש של המשאבים הלאומיים, טיפול במשבר הדיור והפחתת יוקר המחיה.

    ש"ס חתמה על התקציב לאחר שאמש סיכמו בשרים כחלון ודרעי ביניהם כי הסכום הקואליציוני של ש"ס למימון הפחתת מע"מ אפס למיעוטי יכולת, יהיה על תשלום מים, חשמל ותחבורה ציבורית. הצוות שמונה על ידי שר האוצר ושר הכלכלה ימליץ על מתווה מוסכם ליישום ההחלטה תוך 30 יום.

    יצויין כי שעה קלה לפני העברת התקציב הצליח השר דרעי לרשום הישג משמעותי עבור מוסדות החינוך, חוק נהרי צפוי להיכלל בחוק ההסדרים, בכך ההצבעה על ההסדרים תייתר את הצורך בהבאת חוק נהרי להצבעה בנפרד, חוק נהרי מביא את הרשויות המרומיות להשלים תקציבי הפעלה למוסדות אשר אינם מתוקצבים במלואם על ידי משרד החינוך.

    סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הביא להישג מרשים לאחר שהממשלה אישרה את תוכניתו לחיזוק מערכת הבריאות. סה"כ משרד הבריאות יקבל תוספת של 4.6 מיליארד ש"ח. 500 מיליון ש"ח לרפורמה בבריאות הנפש, 200 מיליון ש"ח למבחני תמיכה בבתי חולים, 80 מיליון ש״ח לאשפוזי בית על ידי קופות החולים, 60 מיליון ש"ח לקיצור תורים ל- MRI, 50 ומיליון ש״ח לתכנית למניעת זיהומים. 120 מיליון ש״ח לבניית ביה"ח באשדוד, 100 מיליון ש״ח לקיצור תורים, 100 מיליון ש״ח לחיזוק המיונים.

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר לאחר אישור התקציב: ״כפי שהבטחתי העברנו לפנות בוקר את תקציב המדינה ללא שום התנגדות. זה מעיד על לכידות הקואליציה ולכידות הממשלה. התקציב הזה הוא מאוזן, הוא אחראי, הוא דואג לצמיחה. הוא דואג לצעדים שיורידו את יוקר המחיה. זה תקציב טוב למדינת ישראל״.

    שר האוצר, משה כחלון אמר בסיפוק לאחר אישור התקציב כי: "תקציב המדינה אותו אישרה הממשלה הוא אחראי ומאוזן. לצד ההטבות וההקלה על חיי האזרחים ביוקר המחיה ובהיצע הדיור, אנחנו מקדמים רפורמות גדולות, אשר כמותן לא נראו שנים רבות, במטרה לחולל צמיחה משמעותית".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      לא מזלזל בהישגים, אבל אי החזרת קצבאות הילדים לרמת 2013 זאת מכה קשה לאברכים שציפו שהדבר יתוקן.
      ברחוב החרדי שוררת אכזבה קשה.

    2. 3

      ליצמן והישג? אחרי הכשלון המחפיר בקצבאות הילדים אם לא חיפוש הכותרות היינו כבר מקבלים תוספת מיד אחרי אישור התקציב אבל הוא התעקש מתחילת 2015 אז קבלנו הבטחות לעוד שנים ואז גם נתינת הכסף יותנה רק ללימודים להשכלה גבוהה רח"ל אל תשכחו שכדי לגדול ולהתפתח עד גיל 18 צריך לאכול ועכשיו מנעו את האוכל הזה מפי הילדים תחשבו בלי תזונה מתאימה באיזה מצב הילדים יגיעו לגיל 18

    3. 1

      יש למישהו מושג האם המילגות ממשרד הדתות לאברכים יעלו מ450 ש"ח?